طراحی نمای ساختمان اداری

نماي ساختمان اداري

نمای ساختمان های اداری در سالهای اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده  و از حالت تکراری خارج شده و به سمت نماهای مدرن و خلاق پیش رفته اند. از طرفی ساختمان های اداری معمولا در خیابان های پر تردد شهر قرار دارند و اگر نما و جلوه مناسبی داشته باشند هم در زیباسازی نمای شهری به جهت تبدیل شدن به المان شهری و هم در بهره وری کارمندان تاثیر به سزایی خواهد داشت. شاید بپرسید نمای خارجی ساختمان به بهره وری کار کارمندان چه ربطی دارد؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های نمای ساختمان اداری

ویژگی های نمای ساختمان اداری

تفاوت ساختمان های اداری با مسکونی مشخصا در نوع امکانات آنهاست. ساختمان های اداری به جهت تردد بیشتر می بایست دارای مشاعات بیشتری بوده و راهرو ها و راه پله های عریض تری داشته باشند. به طور کلی موارد مهم در طراحی نمای اداری به شرح ذیل است:

  1. نورگیر بودن مشاعات و راه پله ها
  2. برخورداری از تهویه مناسب در همه قسمت ها
  3. سادگی و خوانایی نمای اداری (استفاده از متریال مناسب)
  4. استفاده از متریال های عایق صدا و آلودگی (به جهت قرار گرفتن در بافت شلوغ شهر)
  5. مقاوم بودن نما در برابر عوامل محیطی
  6. نورپردازی نما به شکل خلاق و پویا
  7. نباید نما به شکلی باعث پرت شدن فضای داخلی شود.
  8. انتخاب متریال مناسب در نما در جهت صرفه جویی انرژی

 متریال برای نمای اداری

انتخاب متریال برای نمای اداری

بستگی به نوع طرح نما می توان از متریال شیشه، سنگ، کامپوزیت، آجر و … و یا ترکیبی از آنها استفاده کرد. همچنین توجه به ویژگی‌های بومی و سنتی اهمیت دارد. نمای متناسب با فرهنگ و اقلیم علاوه بر ماندگاری سبب زیباسازی منظر شهری نیز خواهد شد.

نمای شیشه ای اداری

نمای شیشه ای محبوب ترین نمای اداری

نماهای شیشه ای جز پرطرفدارترین نماهای اداری هستند که به دلیل  تعبیه پنجره های گسترده شیشه ای و چشم انداز بیرون ساختمان روی روحیه و بهره وری کارمندان تاثیر مطلوبی می گذارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع شیشه های مقاوم در برابر آلودگی صوتی، شیشه های خود تمیزشونده، کرتین وال ها و … دست طراحان نما را برای طراحی انواع نمای شیشه ای باز گذاشته اند.

هزینه اجرای نمای اداری

مسلما قیمت نمای ساختمان رابطه مستقیمی با نوع متریال مصرفی و نوع طراحی خواهد داشت. نماهای ساده و مدرن از نماهای کلاسیک و پر جزئیات ارزان تر تمام شده و هزینه استفاده از سنگ در نما در مقایسه با آجر یا سیمان گران تر خواهد بود.

اجرای نمای اداری

سخن پایانی

نماهای اداری یکی از انواع نماهایی هستند که ما در تیم پایانکار قادر به طراحی و اجرای آن هستیم. اگر طالب یک ساختمان اداری با نمایی زیبا و ماندگار هستید با ما در ارتیاط باشید.

 به شما توصیه می کنیم تا با مشاوران با تجربه ما در سایت پایان کار تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره ما استفاده کنید.

۰۹۱۲۴۳۴۲۰۹۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 4 =

تماس و مشاوره رایگان اسکرول به بالا