بهترین سنگ برای نمای ساختمان

بهترین سنگ نمای ساختمان

از چه سنگی برای نمای ساختمان استفاده کنیم؟

نماهای سنگی ساختمان ها علاوه بر ظاهر زیبا می بایست دارای مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی بوده و رطوبت را از خود عبور ندهند. به این دلیل در هنگام اجرای نمای ساختمان باید سنگ مناسب برای نصب روی جداره بیرونی را انتخاب کرد تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

طراحی نمای مدرن

طراحی نمای کلاسیک

سنگ نما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • سنگ نما می‌بایست فاقد ترک و پوسیدگی باشد و دارای کیفیت لازم باشد.
  • دارای قطر مناسب جهت اسکوپ کردن باشد.
  • سنگ باید دارای مقاومت و دوام در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی باشد.
  • سنگ نمای ساختمان می‌بایست با نمای انتخابی طراح ساختمان مطابقت داشته باشد.

انواع سنگ های به کار رفته در نمای ساختمان

سنگ رسوبی و لاشه نما

سنگ های رسوبی و لاشه:

استفاده از این نوع سنگ در گذشته رواج بیشتری داشت در حالی که امروزه کمتر از این نوع سنگ در نمای ساختمان استفاده می شود. از سنگ های ی معمولا در نمای ساختمان های نزدیک رودخانه و از سنگ لاشه در مکان های سردسیر استفاده می شد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن:

به دلیل وجود منابع غنی از سنگ تراورتن در کشور، قیمت مناسب و طیف رنگی این سنگ استفاده از آن بیشتر از سایر سنگ ها در نمای ساختمان ها متداول بوده و انتخاب محبوب مجریان نمای ساختمانی است. سنگ تراورتن از جمله سنگ‌های سبک  و متخلخل محسوب می‌شود و به دلیل دارا بودن تخلل و فرج به راحتی به دیوار و محل مورد نظر با ملات می‌چسبد .

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت یکی از سنگ های سخت است که به دلیل مقاومت و استحکام بالا در مقابل شرایط آب و هوایی یکی از گزینه ها برای استفاده در نمای ساختمانی است. اما به دلیل قیمت گران تر ، وزن زیاد در کنار چسبندگی کمتر با ملات، خیلی کمتر در نما مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت (سنگ چینی):

مرمریت یک نوع سنگ چینی است که مقاومت کمتری نسبت به رطویت، گرما و سرما داشته و در عوض ظاهری صاف و شیشه ای دارد. بهتر است به دلیل مقاومت پایین در برابر عوامل جوی از این سنگ در قسمت های داخلی ساختمان استفاده شود.

سنگ مرمر

سنگ مرمر:

بهترین ذخایر سنگ مرمر در معادن ایران یافت می‌شود اما استخراج آن بسیار دشوار است. سنگ مرمر که جزء گران‌ترین سنگ نمای ساختمان است دارای خاصیت درمانی بوده و آرام‌بخش است و شاید به این دلیل است که در اغلب مکان‌های مذهبی استفاده می‌شود. مرمر منبع غنی از کلسیم بوده که تقریباً تمامی آن‌ها قابلیت عبور نور از خود را دارا می‌باشند.

سخن پایانی

انتخاب سنگ مناسب با طرح و رنگ زیبا به شکلی که با طرح نمای ساختمان همخوانی داشته باشد یکی از ریزه کاری هایی است که می بایست در هنگام طراحی و اجرا به آن دقت کافی داشت. در صورت نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه با طراحان نمای ما در تیم پایانکار تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: اجرای نمای ساختمان

 به شما توصیه می کنیم تا با مشاوران با تجربه ما در سایت پایان کار تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره ما استفاده کنید.

۰۹۱۲۴۳۴۲۰۹۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

تماس و مشاوره رایگان اسکرول به بالا